Lidércvadász
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Lények
 
Tárgyak
 
Helyek
 
Emberek
 
Legendák
 
Szimbólum
 
Bermuda háromszög

 

 

Évtizedek óta jelennek meg írások a lapokban, amelyek a Bermuda-háromszögben történt titokzatos események leírásával, elemzésével foglalkoznak. Nála kissé kevésbé ismert, de nem kevésbé rejtélyes terület Japán partjainál az Ördög tenger.

 

A Bermuda-háromszög a Florida keleti partján lévő Fort Lauderdale, a Bermuda-szigetek és Puerto-Rico által határolt területen található. Területe 704.000 négyzetkilométer.
Bár a területen tapasztalható különös jelenségekről csak a 20. század hatvanas éveitől van konkrét tudomásunk, ennek ismeretében viszont kiderült, hogy Kolombusz Kristóf is erre jártakor különleges jelenségről számolt be útinaplójában. Feljegyzései szerint a térségben az iránytűk megzavarodtak, az égen pedig tűzgolyóhoz hasonlító különleges fényjelenséget figyeltek meg.

A japánok jó 1000 éve már tudják, hogy ez a hely veszélyes és így az Ördög Tengerének nevezték el ezt a helyet. A tengerészek a halászhajók eltűnéséért évszázadokon át a tengeri szörnyeket, s nyughatatlan sárkányokat okolták, amelyek időnként fölmerülnek a felszínre, megragadják a szerencsétlen hajót és lehúzzák magukkal a mélybe. Nem véletlen egybeesés, hogy a Bermuda-háromszöget is hívják néha az Ördög Háromszögének. A Bermuda-háromszög esetében a hajók és a repülőgépek váratlan és megmagyarázhatatlan zavarokat, titokzatos időjárás változásokat észleltek. A Bermuda-háromszögnek és a Ma-no Uninak, a Sárkány-háromszögnek jó néhány veszélyes, közös tulajdonságaik vannak. Ilyen például az iránytűeltérések, a rádióösszeköttetés zavara vagy megszakadása, váratlan, hatalmas hullámok, szökőárak, vad, helyi hurrikánok, óriás őrvények, hirtelen, kis terjedésű ködök. Az eltűnt hajóknál is fontosabb az elveszett élet, az a sok 1000 ember, hadi és kereskedelmi tengerészek, pilóták, utasok és halászok, akik itt tűntek el, valóban meghaltak. A Sárkány tenger esetében számos tengerkutató nevét is a veszteséglistára írhatjuk, akik, miközben annyi rejtélyes eltűnés okát kutatták a Sárkány háromszögben, maguk is eltűntek kutatóhajóikkal együtt. Nem véletlen, hogy a japánok a Sárkány háromszög vizeire jellemző hullámot háromszög hullámnak hívják, mert ezek a hullámok mintha egyszerre három irányból közelednének a hajók felé. Akárcsak a Bermuda, a Sárkány háromszög is valóban nagyjából háromszög alakban helyezkedik el a Csendes óceán egy pontjáig tart. Itt NY-DNY-nak fordul, a Bonnin szigetek mellett, le Guanig és Yapig, Ny-ra Taiwánig, majd vissza észak -északkeletnek Japánig. A Bermuda háromszög általános vélemény szerint nagyjából a Floridai szorostól halad észak -északkelet irányba a Bermudákig, D-re a Kis Antillákig és onnan vissza Floridába. Furcsa hasonlatosságokat láthatunk e két háromszög között akkor is, ha a Földgömbre nézünk. A Föld pontosan átellenes oldalán helyezkednek el. A háromszögek másik közös vonásuk az hogy, az agonikus vonalakhoz kapcsolódnak. Ezek a láthatatlan vonalak a Föld mágneses mezejének mérhető sajátosságaikat tükrözi. A Ny-i félteke fő agonikus vonala tudósok szerint a Bermuda háromszögön halad keresztül míg a K-ié a Sárkány háromszögön. A tanulmányozás szerint, mindkét helyen gyakran befolyásolhatta a mágnesesség az iránytűket, annyira, hogy a hajók és a repülőgépek eltévedtek.

 

Számos hajó süllyedt el úgy, hogy túlélő nem maradt, és a katasztrófák helyén árulkodó tárgyat, nyomot (hajóroncs, olajfolt, stb.) nem találtak.

Néhány esetben a hajó sértetlen állapotban, de személyzet nélkül bukkant fel.

Előfordult, hogy a hajó fedélzetén tartózkodókat halva találták. Külsérelmi nyomok a halottakon nem voltak fellelhetők.

 

A Mary Celeste hajó eltűnése volt az első, ami fölkavarta a közvéleményt. Talán ebben része volt David Morehouse, a Dea Gratia kapitányának, aki drámai módon közölte az eseményeket az akkori legnagyobb lapokban. 1872-őt írunk. "New Yorkból Gibraltár felé tartottunk, amikor a tengeren felbukkant egy hajó. Közelebbről szemügyre véve megdöbbenve ismertem fel a Mary Celeste-et, amely hosszú hónapokkal azelőtt indult ugyancsak New Yorkból, de nyoma veszett. Jelzéseket adtunk le felé, de semmilyen választ nem kaptunk. Ezért a legénységből átküldtem négy főt, hogy vizsgálják át a hajót. A fedélzeten nem találtunk egyetlen főt sem."

 

Amikor a Rosalie hajó elveszett 1840-ben, nem sokkal később, egy Ellen Austin nevű másik hajónak a legénysége látni vélte a Rosaliet, ahogy egy érthetetlen cikk-cakkos vonalban vitorlázik ismeretlen végcélja felé. Egy másik hajó, amely tulajdonosának a nevét viselte, a James B. Chesterét, szintén emberei nélkül hánykolódott a tengeren, és amikor 1857-ben megtalálták, az étkezőben felrúgott székeket találtak, és kitálalt és állott ételeket a rendetlen asztalon.

1918-ban tűnt el az amerikai haditengerészet Cyclops nevű, 19000 tonnás szállítóhajója: 309 tengerésze közül egy sem került elő.

1948. január 29-én a "Star Tiger" négymotoros repülőgép hatfőnyi legénységgel és 25 utassal, köztük A. Cunninghammel, a brit légierők marsalljával, 380 mérföld távolságban volt a Bermuda-szigetektől. A földi központ rádiótávírásza még vette a közlést: "Az időjárás és a repülés kítűnő", ezt követően azonban a repülőgép nyomtalanul eltűnt.

 

Még most sem, 57 évvel azután hogy 5 harci repülőgépnek veszett nyoma egy rutinfeladat közben, senki nem tudja pontosan, hogy mi okozta eltűnésüket. 57 évvel ezelőtt egy szép napon 5 hadi repülőgép szállt fel a Floridai bázisról a Flight 19 fedőnevű rutinfeladat végrehajtására. Sem a gépeket, sem a legénységet nem látták soha többé.
A Bermuda háromszög legendája örökre kapcsolódni fog a Flight 19-hez, ami 1945 december 5.-én történt. A Floridai támaszpontról felszálló gépek délután 2 körül hagyták el bázisukat, hogy rutin-navigációs gyakorlatot végezzenek. A feladat szerint háromszög útvonalon haladva néhány homokzátony bombázását kellett elvégezniük a gyakorlat során. A pilóta abban az időben az iránytűjére hagyatkozott, és arra, hogy milyen sokáig és milyen sebességgel repült egy meghatározott irányba. A gépeken azonban felmondták az iránytűk a szolgálatot. A rádióbeszélgetésekről készült feljegyzések szerint a pilótánál nem volt óra. Az óceán közepén nem láthattak domborzati elemeket. A repülők az általuk jónak talált irányba repültek, majd irányt váltottak, míg a napfény el nem tűnt és a helyét átvette a viharos éjszaka. A vezető pilóta rádiójából hallani lehetett, hogy terve szerint amint az első repülőgép eléri a minimum üzemanyagszintet, mind az 5 gép kényszerleszállás hajt végre a vízen.
Az Avenger egy nehézkes repülőgép volt. A pilóták sokszor hívták vasmadárnak. Olyanra építették őket, mintha tankok lennének. A pilóták azért szerették ezeket, mert szitává lőve is képesek voltak működni és visszatérni a bevetésről. A gépek nagyon nehezek voltak, üresen több mint 4500 kg-ot nyomtak. Ha tengerre kényszerleszállt, az Avenger valószínűleg igen gyorsan elsüllyedt. Az esélye, hogy a kényszerleszállást valaki túlélje, kicsi volt, annak hogy a hideg vízben valaki kihúzza az éjszakát, még kisebb, annak, hogy a roncs pillanatok alatt a tenger fenekére süllyed, óriási. Hatalmas mentőakciót szerveztek, de sem a roncsokat, sem az embereket soha nem találták meg. A tragédiát fokozta, hogy a segítségre siető mentőrepülők egyike is eltűnt 13 fős legénységével együtt.

 

Don Henry hajóskapitány élménye

Don Henry tengerészkapitány, aki Miamiban egy hajósmentő társaság tulajdonosa, nagy tapasztalatú navigátor, így emlékszik vissza az 1966-os szörnyű élményére:

Visszafelé jöttünk Puerto Rico-ból. Három napja voltunk úton egy üres uszállyal. Hajónk 2000 lóerős, az uszályt 350 méter hosszú kötélen vontattuk. Több száz méteres mélység fölött haladtunk.

Délután volt, az idő kitűnő, az ég tiszta, a hajó hátulján lévő kabinomban tartózkodtam, amikor odakint zűrzavart észleltem. Kijöttem a hajóhídra, s az első pillantásom az iránytűre esett, amely megdöbbenésemre sebesen körbeforgott az óramutató járásának irányába. Hogy mi okozta ezt, nem tudtam. A víz közben minden irányból zuhogott a hajóra, a horizont eltűnt, minden összefolyt, nem láttunk semmit.

Bármi történt is, egy tény, hogy mindent kiszedett generátorainkból: az áramszolgáltatás megszűnt, műszereink nem működtek, a segédgenerátor is felmondta a szolgálatot. Aggódtam az uszály miatt. Szorosra volt ugyan kötve, de a kötél végét nem láttam. Úgy tűnt felhő fedi be, és a kürölötte lévő hullámok magasabbak voltak, mint másutt. Teljes gőzzel igyekeztünk mielőbb kikerülni erről a helyről, de mintha valami erőteljesen vissza akarna húzni bennünket. Hangsúlyozom, hogy sehol másutt nem volt köd, csak az uszály körül. Végül azonban az uszály is kibukkant a ködből, de akármit mondjanak is rólam, nem voltam hajlandó visszamenni, hogy megnézzem, mi volt ott.  

 

Bár a jelenség tudományos magyarázata még nem tisztázott, számos elmélet látott napvilágot. Egyes tudományos feltételezések szerint a jelenség magyarázata a tengerfenéken lévő vulkanikus folyamatok, illetve a mélytengeri hátságokhoz kötődő magmatikus tevékenység során keletkező metángáz-képződésben keresendő. A felfelé áramló metángáz hatására ugyanis hirtelen lecsökken a víz sűrűsége, ami a hajók és tengeralattjárók gyors süllyedését eredményezi.

Itt van a tengerek egyik legmélyebb mélytengeri árka is. A roncsok itt több km-re a tenger felszínétől lelik hullámsírjukat.



A Bermuda háromszögben a tengerfenék általában több mint 5 km mélyen fekszik, Puerto Rico közelében a mélység eléri a 8,2 km-t. Alattomos zátonyok húzódnak a szárazföld közelében és erős áramlatok rendszeresen állítanak újabb navigációs problémát a hajósok elé. És ott van az időjárás. A legnagyobb gondot a hurrikánok okozzák. A Golf áramlat a háromszög nyugati szélénél húzódik, ami befolyásolja azt. A Golf áramlat, mely melegvizet szállít, a háromszög nyugati oldalán halad el, emiatt alakulnak ki a veszélyes áramlatok, illetve a meleg áramlat okozta levegő felmelegedés miatt a hurrikánok, és a hurrikánok által gerjesztett 10-15 méter magas hullámok. Az áramlat egy 64-80 km széles folyó az óceánban a környezeténél melegebb levegővel. Ha viharban a hullámok 4m magasak a tengeren, a Golf áramlaton belül ennek a háromszorosára nőnek. A hajósok sokszor arról ismerik fel a Golf áramlatot, hogy fölötte viharos az ég.

 

Nagyon sok elmélet született, mely igyekezett megmagyarázni az eltűnéseket. A magyarázatok többsége különleges, nem is csoda, hogy állandó az érdeklődés a filmkészítők és regényírók körében. Ilyen elméletek:

  • Részecske kitörés ebben a háromszögben a tenger mélyéről a felszín felé
  • Gáz feltörés a felszín felé     Tovább….
  • Erős, ingadozó gravitációs mező
  • Elektromágneses hullámok interferenciája
  • Átjáró más dimenziókba
  • Csillagkapu, űrutazáshoz
  • Átjáró az időben előre, vagy vissza történő utazáshoz
  • UFO tevékenységek

Mivel minden bizonyítási eljárás azért születik, hogy egy elméletet igazoljon, ezért megalkotói meg vannak győződve igazukról, azonban a tudományos világ nem igazán fogadta be egyik elméletet sem.

 

Egyesek tudni vélik, hogy 9 a Bermuda-hárömszöghöz hasonló terület található a Földön. Az igazi meglepetés a dologban az, hogy mindegyik szabályosan helyezkedik el egymás mellett, és midegyikben erős a mágneses sugárzás.

Tehát ha választani kell az ártatlan hajókat elnyelő tengeri szörny, az embereket elrabló földönkívüliek és az emberi hiba, műszaki problémák, a természeti jelenségek között, ki tudna ellenállni a Bermuda háromszög legendájának?

 

 

 

 

 

 
Pontos idő
 
Látogatók száma
Indulás: 2008-01-14
 
Naptár
2023. Június
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
Zene lejátszó
 
Üzenőfal
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Kedvenc linkjeim
 

A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77